reklama

Sušienky na strome

Namyslený a sebavedomý spôsob komunikácie medzi ľuďmi. Dokazovanie si niečoho čo sa nedá ani identifikovať. Vzájomné škodenie si.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Môj kolega má rád ovocie. Na tom nie je nič nezvyčajné. Oberie si aj zo stromu. Pracujeme v časti mesta, kde blízko našich kancelárií sú staršie rodinné domčeky a pred nimi ovocné stromy. Chodíme okolo, keď ideme napríklad na poštu a späť.

Kolega mi robil raz sprievod cestou z pošty do práce. Keď uvidel stromy obsypané dozretými višňami, ktoré už padali na zem, neodolal. Nabral si plnú dlaň a bol plne spokojný.

Aj keď trhoviská ponúkajú veľký výber plodín, skoro vždy nie sú to, čo hľadáme. Naše, domáce a dozreté na slnku. Je to smutné, že naša krajina má ideálne podmienky na ovocinárstvo a zeleninárstvo. Určite by sa našlo veľa ľudí, ktorí by s radosťou v tejto brandži pracovali. No, trošku som sa len-tak zamyslela.Veď dnes sa bežne nedostanete k lokálnemu ovociu. Jasné, viem, že sú ešte aj farmárske trhy. ale, vždy tam nájdeme to, čo by tam malo byť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som sa znovu chystala na poštu, tak som oslovila kolegu, či ide so mnou. Cestou si natrhá ovocíčko (medzitým už pomaly dozrievali aj mirabely) a vzala som mu aj misku. Všetko prebiehalo hladko.

Zrazu prišlo biele auto, nenápadne vystúpil mladík. Pozdravil nás a povedal nám, že už nás tu videl viackrát “ozobávať” strom a že slušnosť by bolo aspoň zazvoniť a vypýtať si dovolenie. Po tomto výcviku správania povedal, že je to v pohode. Kolega mu navrho, že nech si teda ovocie vezme. Záujem neprejavil a stále niečo opakoval o slušnosti. Ja že, veď ten strom mu nepatrí, nachádza sa mimo jeho domu. Začal sa oháňať paragrafmi. Že vraj, pozemok do 3 metrov pred domom, patrí majiteľovi domu. Veď je to blbosť. Potom by tam mal mať ceduľu: súkromný pozemok a nemohli by sme chodiť ani po “jeho chodníku”. Totižto, pred domom vedie chodník, vedľa neho je trávička a stromoradie. Rozmýšľala som, či mi to stojí za to, pustiť sa s ním do diskusie. Och, radšej nie. Sklonili sme hlavy a radšej sme odišli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo píšem tento zážitok?

Vadí mi:

Namyslený a sebavedomý spôsob komunikácie medzi ľuďmi. Dokazovanie si niečoho, čo sa nedá ani identifikovať.

Vzájomné škodenie si.

Je mi jasné, že ho to mohlo naštvať. Ale tie “čerešne” a všetko ovocie na stromoch nikto nezbieral. Buď sa na strome usušilo, alebo spadlo na zem a tam po ňom ľudia šliapali.

Keby trochu uvažoval, tak by nám doniesol rebrík a povedal, nech to oberieme všetko a on, ako “upratovač” svojho chodníka pred domom má pokoj.

Dosť som bola rozhorčená a stále som, keď stretávam ľudí, ktorí rozmýšľajú nelogicky, neekonomicky, neefektívne a ešte neviem ako ne…….

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslíte si, že je v pohode dupať po sladučkom a šťavnatom ovocí ako ho rozdať “susedom”? Veď existujú aj oberačkové akcie a rôzne iné veci. Ja viem, to je práca naviac.

Radislava Martišová

Radislava Martišová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselá mamina, rada píšem, šijem a vzdelávam sa. Mám 2 deti, syna, ktorý hrá šach a dcéru, ktorá od septembra nastúpi do prvej triedy. Deťom sa venujem možno viac ako je štandard. Nech viem, že ich mám. Rada klebetím a stretávam sa s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu